2 Απρ 2014

2 Απριλίου-Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
... οι μαθητές του Β3 διαβάζουν τον Ύμνο του Βιβλίου του Ευγένιου Τριβιζά και μας καλούν να ονειρευτούμε μ' ένα βιβλίο αγκαλιά.....



...οι μαθητές του Α1 γράφουν ένα γράμμα για το βιβλίο,
...τα παιδιά των Α2 και Α3 τμημάτων ολοκληρώνουν  και εικονογραφούν ένα ποίημα που είχαν ξεκινήσει οι κρήτες συγγραφείς με τίτλο ''Ζουζουνοπροβλήματα''


ΖΟΥΖΟΥΝΟΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ     Α2

Θα σας πω μια ιστορία,
που μιλάει για τη βία,
μια φορά κι έναν καιρό,
σ΄ένα ζουζουνοσχολειό.

Ο ήρωάς μας, το πρωτάκι,
είναι ένα μυρμηγκάκι.
έξυπνο και μυαλωμένο
μα καθόλου μπρατσωμένο.

Και καθώς είναι μια στάλα,
σαν τη μύγα μες το γάλα,
ξεχωρίζει μόλις φτάσει,
στου λεωφορείου τη στάση.

Γιατί τα ζουζούνια τ’ άλλα,
είναι όλα πιο μεγάλα,
και κρατώντας μια μεζούρα,
το αρχίζουν στην καζούρα.

Κάνουνε πως το μετράνε.
Κι ύστερα του τραγουδάνε:
«Σαν να ψήλωσες λιγάκι,
μυρμηγκάκι, μυρμηγκάκι,
κι άμα φας και λίγο χώμα,
θα ψηλώσεις κι άλλο ακόμα»

Τότε, ο Μάρκος το σκαθάρι,
του απλώνει το ποδάρι,
κι η αλογόμυγα η Ειρήνη,
μια γερή σπρωξιά του δίνει.
Κι όταν πέσει καταγής,
το κουνούπι ο Παναγής,
μες στ’ αυτάκι του βουίζει,
και δυο λόγια του σφυρίζει.

«Αν καρφώσεις στη δασκάλα,
ίσως πέσεις απ’ τη σκάλα.
Κι αν μιλήσεις στη μαμά σου,
λίγα είναι τα ψωμιά σου.»

Το μυρμήγκι μας, βουρκώνει
και δε φταίει μόνο η σκόνη.
Άσχημα του πάει η μέρα,
και ακόμα είναι Δευτέρα.

Μα όμως δεν το βάζει κάτω,
«Τι κι αν έχω πιάσει πάτο»,
σιγανά μονολογεί,
«θα αλλάξουν οι καιροί…»

Τις κεραίες του τινάζει,
και καθώς αναστενάζει,
μπαίνει στο λεωφορείο
για το ζουζουνοσχολείο.

Κάθεται στην πρώτη θέση,
όχι επειδή του αρέσει,
μα γιατί στη γαλαρία,
κάθεται η «συμμορία».

Πριν ακόμα η πόρτα κλείσει,
νέο πείραγμα έχει αρχίσει.
Του πετάνε πετραδάκια,
ψίχουλα και πατατάκια.

Μα όμως αρχίζει ένας σεισμός,
κι είναι εκεί κοντά γκρεμός.
Το λεωφορείο κουνιέται
και στα βράχια εκεί κρεμιέται.
Οι δυο ρόδες του αιωρούνται
στον αέρα και κουνιούνται,
τα παράθυρα ειν’ κλειστά
κι είναι όλα σφαλιστά.

Τα ζουζούνια φοβισμένα
τρέμουν πανικοβλημένα,
τρέχουν- τρέχουν να σωθούνε
μα να γλιτώσουν δεν μπορούνε.

Το μυρμήγκι προσπαθεί
να βρει λύση στη στιγμή,
ένα σχέδιο να σκεφτεί
το λεωφορείο να σωθεί.

Του έρχεται τότε στο μυαλό
ένα σχέδιο καλό
τ’ άλλα μυρμήγκια απ’ τη φωλιά
να φωνάξει δυνατά

για να έρθουν να βοηθήσουν,
το σεισμό να τον νικήσουν,
το λεωφορείο να ανεβάσουν,
τα ζουζούνια να ησυχάσουν.

Μα φωνάζει δυνατά
και δεν ακούγεται καλά,
για να μπορέσει να φωνάξει
πρέπει η τάξη να ησυχάσει.

Μια βαθιά ανάσα παίρνει
δυνατά η φωνή του βγαίνει
«Ε, ζουζούνια ησυχάστε,
 μη φοβάστε, μη φοβάστε.

Θα σας σώσω στο λεπτό
πριν βρεθούμε στο γκρεμό.
Φωνάξτε μ’ όλη την καρδιά σας.
Θέλω τη βοήθειά σας.
 
47ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, Κρασαδάκη 19, Ηράκλειο, 2810323225, mail@47dim-irakl.ira.sch.gr - Κατασκευή Αλέξανδρος Ρονιώτης